Academic Thesis

Basic information

Name Takahara Shuichi
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 1000311532
researchmap agency Okayama University of Science

Title

CLIL Lesson Practice on Ions Using ICT in Mongolia

Bibliography Type

Author

高原周一

Summary

CLIL(Content and Language Integrated Leaning)は教科内容と言語を統合的に学習する指導法として注目されている.筆者らはこれまでモンゴル国の中高生を対象として理科に関する日本語および英語のCLIL授業を実践してきた.今回は,ICTを活用したイオンに関する英語のCLIL授業を行い,生徒の端末からの書き込みや生徒を対象としたアンケートの結果などにより,CLIL授業の有効性を検証した.その結果,CLIL授業は生徒に大いに歓迎され有効であること,ICT活用により生徒の言語活動を含めた積極的な授業参加が促進されることが示唆された.

Magazine(name)

日本科学教育学会研究会研究報告

Publisher

日本科学教育学会

Volume

38

Number Of Pages

6

StartingPage

23

EndingPage

26

Date of Issue

2024/06

Referee

Not exist

Invited

Not exist

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (research meetings, symposium materials and others)

ISSN

DOI

NAID

PMID

URL

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID