論文

基本情報

氏名 平松 直哉
氏名(カナ) ヒラマツ ナオヤ
氏名(英語) Hiramatsu Naoya
所属 機構 教育推進機構 基盤教育センター
職名 准教授
researchmap研究者コード 6000029737
researchmap機関 岡山理科大学

題名

基礎的読解力, 学習観に基づく呉高専生の数学の学力獲得に関する考察

単著・共著の別

 

著者

平松 直哉
赤池 祐次
影山 優
川勝 望
笠井 聖二
小林 正和
野村 真理子

概要

We conducted a reading skill test and surveyed on learning conception for students in National Institute of Technology, Kure College. In this paper, we compare the actual conditions of basic reading comprehension and learning conception of the students, and investigate the necessary knowledge about acquisition of mathematical ability. As a result, we find that, in order to acquire academic ability, it is important to be able to imagine theorems and formulas of mathematics as concrete things and to make appropriate corrections when tackling problems in mathematics.

発表雑誌等の名称

工学教育

出版者

公益社団法人 日本工学教育協会

68

6

開始ページ

6_68

終了ページ

6_76

発行又は発表の年月

2020

査読の有無

有り

招待の有無

 

記述言語

日本語

掲載種別

研究論文(学術雑誌)

ISSN

 

ID:DOI

10.4307/jsee.68.6_68

ID:NAID(CiNiiのID)

 

ID:PMID

 

JGlobalID

 

arXiv ID

 

ORCIDのPut Code

 

DBLP ID