Researcher Information
Teacher Basic Information
Teacher Information
Other Affiliation
Academic Background
Career
Academic Society and Social Activity
Reward
Teaching Experiences
Thesis Advising
Teacher Activity Information
Field of Research
Research Keyword
Academic Thesis
MISC
Bibliography
Conference
Works
Competitive research funds
Contributions
Patents
Other Research Achivements
Educational Improvement Achievement
On-campus Conference Management
Off-Campus Operations
Off-campus Conference Management
Social Contribution
Basic information
Name
Okunishi Yuri
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
B000258581
researchmap agency
Okayama University of Science
Teacher Basic Information
Teacher Information
Full-Time Teacher
Other Affiliation
教育学部
Academic Background
/ 2011/03 岡山大学 社会文化科学研究科 社会文化学専攻 後期博士課程
/ 2006/03 岡山大学 教育学研究科 英語教育専攻 修士課程
/ 1994/05 メリーランド州立セントメリーズ大学 ヒューマンディベロップメント学部 ヒューマンディベロップメント学科 学士課程
Career
2016/04 岡山理科大学教育学部中等教育学科英語教育コース
2013/04 2016/03 岡山理科大学工学部生体医工学科/生命医療工学科・教養教育センター
2006/09 2013/03 大阪大学 工学研究科国際交流推進センター 講師
2006/04 2006/08 神戸大学 国際部 留学生課 留学生交流係 係長
2005/11 2006/03 大阪大学 NPO研究情報センター 研究員
Show All(6 Line)
2001/07 2005/01 財団法人姫路市国際交流協会 国際交流専門職員
Collapse The View
Academic Society and Social Activity
グローバル教育学会
多文化関係学会
日本国際理解教育学会
異文化間教育学会
2024/03/Asia TESL
Show All(6 Line)
移民政策学会
Collapse The View
Reward
2013/08 日本質的心理学会 日本質的心理学会第10回大会優秀ポスター賞
2012/03 大阪大学工学研究科 大阪大学工学研究科研究科長賞
Teaching Experiences
2024 現代人とことば 岡山理科大学
2024 異文化受容と適応 岡山理科大学
2024 現代教育課題論 岡山理科大学
2024 英語科内容論C 岡山理科大学
2024 異文化理解 岡山理科大学
Show All(188 Line)
2024 卒業研究 岡山理科大学
2024 卒業研究Ⅰ 岡山理科大学
2024 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2024 教育実習Ⅰ 岡山理科大学
2024 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2024 探究ゼミⅢ 岡山理科大学
2024 卒業研究 岡山理科大学
2024 教育研究ゼミナール 岡山理科大学
2023 英語科教育の内容と実践 岡山理科大学
2023 教育実習事前・事後指導 岡山理科大学
2023 現代教育課題研究 岡山理科大学
2023 教職実践演習(中・高) 岡山理科大学
2023 国際理解教育概論 岡山理科大学
2023 卒業研究 岡山理科大学
2023 教育現場観察実習 岡山理科大学
2023 英語探究Ⅳ 岡山理科大学
2023 現代人とことば 岡山理科大学
2023 異文化受容と適応 岡山理科大学
2023 現代教育課題論 岡山理科大学
2023 英語科内容論C 岡山理科大学
2023 英語科内容論C 岡山理科大学
2023 異文化理解 岡山理科大学
2023 卒業研究 岡山理科大学
2023 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2023 教育実習Ⅰ 岡山理科大学
2023 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2023 道徳教育の理論と方法 岡山理科大学
2023 探究ゼミⅢ 岡山理科大学
2023 卒業研究 岡山理科大学
2023 教育研究ゼミナール 岡山理科大学
2022 英語科教育の内容と実践 岡山理科大学
2022 教育実習事前・事後指導 岡山理科大学
2022 現代教育課題研究 岡山理科大学
2022 現代教育課題研究 岡山理科大学
2022 現代教育課題研究 岡山理科大学
2022 現代教育課題研究 岡山理科大学
2022 現代教育課題研究 岡山理科大学
2022 教職実践演習(中・高) 岡山理科大学
2022 国際理解教育概論 岡山理科大学
2022 英語科教材分析・開発演習C 岡山理科大学
2022 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2022 教育現場観察実習 岡山理科大学
2022 現代人とことば 岡山理科大学
2022 異文化受容と適応 岡山理科大学
2022 異文化受容と適応 岡山理科大学
2022 英語科内容論C 岡山理科大学
2022 英語科内容論C 岡山理科大学
2022 現代教育課題論 岡山理科大学
2022 フレッシュマンセミナー 中等 岡山理科大学
2022 フレッシュマンセミナー 中等(21年度生以前) 岡山理科大学
2022 異文化理解 岡山理科大学
2022 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2022 教育実習Ⅰ 岡山理科大学
2022 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2022 探究ゼミⅢ 岡山理科大学
2022 探究ゼミⅡ 岡山理科大学
2022 卒業研究 岡山理科大学
2022 教育研究ゼミナール 岡山理科大学
2021 英語科教育の内容と実践 岡山理科大学
2021 教育実習事前・事後指導 岡山理科大学
2021 現代教育課題研究 岡山理科大学
2021 現代教育課題研究 岡山理科大学
2021 現代教育課題研究 岡山理科大学
2021 現代教育課題研究 岡山理科大学
2021 現代教育課題研究 岡山理科大学
2021 教職実践演習(中・高) 岡山理科大学
2021 教育現場観察実習 岡山理科大学
2021 国際理解教育概論 岡山理科大学
2021 国際理解教育概論 岡山理科大学
2021 国際理解教育概論 岡山理科大学
2021 英語科教材分析・開発演習C 岡山理科大学
2021 卒業研究 (秋) 岡山理科大学
2021 教育ボランティアⅡ 岡山理科大学
2021 現代人とことば 岡山理科大学
2021 多文化コミュニケーション活動 【火4/集中】 岡山理科大学
2021 多文化コミュニケーション活動 【火4/集中】 岡山理科大学
2021 英語科内容論C 岡山理科大学
2021 英語科内容論C 岡山理科大学
2021 現代教育課題論 岡山理科大学
2021 現代教育課題論 岡山理科大学
2021 現代教育課題論 岡山理科大学
2021 異文化受容と適応 岡山理科大学
2021 異文化受容と適応 岡山理科大学
2021 異文化理解 岡山理科大学
2021 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2021 教育実習Ⅰ 岡山理科大学
2021 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2021 教育現場観察実習 岡山理科大学
2021 探究ゼミⅢ 岡山理科大学
2021 卒業研究 岡山理科大学
2021 教育研究ゼミナール 岡山理科大学
2020 現代教育課題論 岡山理科大学
2020 異文化理解 岡山理科大学
2020 英語科内容論C 岡山理科大学
2020 教育実習Ⅰ 岡山理科大学
2020 教育実習Ⅱ 岡山理科大学
2020 現代教育課題論 岡山理科大学
2020 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2020 異文化受容と適応 [D132] 岡山理科大学
2020 教育現場観察実習 [B811] 岡山理科大学
2020 教育研究ゼミナール 岡山理科大学
2020 卒業研究 岡山理科大学
2018 専門英語Ⅱ(中等教育学科) 岡山理科大学
2018 現代教育課題研究 岡山理科大学
2018 英語科教材分析・開発演習C 岡山理科大学
2018 国際理解教育概論 岡山理科大学
2018 教育ボランティアⅡ 岡山理科大学
2018 専門英語Ⅰ(中等教育学科) 岡山理科大学
2018 現代教育課題論 岡山理科大学
2018 現代人とことば 岡山理科大学
2018 英語探究Ⅴ 岡山理科大学
2018 英語科内容論C 岡山理科大学
2018 現代教育課題論 岡山理科大学
2018 異文化理解 岡山理科大学
2018 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2018 多文化コミュニケーション活動 岡山理科大学
2018 探究ゼミⅡ(奇数週) 岡山理科大学
2017 社会心理学 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 国際理解教育概論 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 現代教育課題研究 岡山理科大学
2017 国際理解教育概論 岡山理科大学
2017 教育ボランティアⅡ 岡山理科大学
2017 社会心理学 岡山理科大学
2017 現代教育課題論 岡山理科大学
2017 現代人とことば 岡山理科大学
2017 現代教育課題論 岡山理科大学
2017 多文化コミュニケーション活動 岡山理科大学
2017 異文化理解 岡山理科大学
2017 教育ボランティアⅠ 岡山理科大学
2017 探究ゼミⅠ 岡山理科大学
2016 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2016 科学英語Ⅳ(ライティング) 岡山理科大学
2016 国際理解教育概論 岡山理科大学
2016 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2016 科学英語Ⅲ(ライティング) 岡山理科大学
2016 実用英語(アカデミックライティング) 岡山理科大学
2016 現代人とことば 岡山理科大学
2015 英語Ⅱ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅳ(プレゼンテーション) 岡山理科大学
2015 英語Ⅰ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2015 科学英語Ⅲ(論文) 岡山理科大学
2014 英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅳ(プレゼンテーション) 岡山理科大学
2014 英語Ⅱ 岡山理科大学
2014 英語Ⅰ 岡山理科大学
2014 英語Ⅰ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2014 科学英語Ⅲ(論文) 岡山理科大学
2014 技術英語表現法 岡山理科大学
2014 英語Ⅰ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅳ(プレゼンテーション) 岡山理科大学
2013 英語Ⅱ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅱ 岡山理科大学
2013 英会話Ⅱ 岡山理科大学
2013 英会話Ⅰ 岡山理科大学
2013 英語Ⅰ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅰ 岡山理科大学
2013 科学英語Ⅲ(論文) 岡山理科大学
2013 英会話Ⅰ 岡山理科大学
Collapse The View
Thesis Advising
 
Teacher Activity Information
Field of Research
Humanities & Social Sciences/Foreign language education/Intercultural Psychology Intercultural Education
Research Keyword
異文化間教育学、異文化間心理学、英語教育学
異文化間コミュニケーション
Academic Thesis
2024/07/
Prospective teachers' awareness of intercultural conflict factors in Japanese schools: Toward the development of a multicultural inclusive school environment
/Okunishi, Yuri/Sole Author
2024/06
外国につながる子供たちとの接触により獲得された異文化間コンピテンス
奥西有理 単著 国際教育研究フォーラム
2024/05/Acculturation of host nationals through contact with foreign students: An overview of previous studies/Okunishi, Yuri/Sole Author
2024/03 オンライン英会話の有効性に関する考察:DMM英会話を例にとって 藤城孝輔 竹野純一郎 西野友一朗 奥西有理 共著 岡山理科大学教育実践研究
2023/12/Australia's Intercultural Education Policy : The Position and Challenges in the National Curriculum/Okunishi, Yuri/Sole Author
Show All(48 Line)
2023/03 英語教員に求められる英語力の検証:英検準一級レベルの語彙力に焦点を当てて
竹野純一郎、藤城孝輔、西野友一朗、奥西有理 共著 岡山理科大学教育実践研究
2023/03/Difficulties and Coping Behaviors in Interpersonal Relationship Formation among Japanese Students in France: Implications for Cross-cultural Social Skills for Studying Abroad in France/Yuri Okunishi; Tomoko Tanaka/Joint Author/Journal of Culture and Values in Education
2023/03/
An attempt at Teacher education supporting quality assurance of English education at schools
/Joint Author
2023/01
日本社会
における
国際バカロレア教育
-
IBDP
実施校教員の分析に基づく示唆
奥西有理・妻谷美来 共著 岡山理科大学紀要
2022/08 ベトナム人技能実習生が日本文化との異文化接触により獲得した自文化理解 奥西有理 単著
2022/01/Interpersonal Behavioral Difficulties and Cross-Cultural Adaptation of Japanese International Students in Taiwan: Investigation of Social Skills Learning/Yuri Okunishi; Tomoko Tanaka; Jun Murakami/Joint Author
2021/12 コロナ禍への学生の否定肯定認識と気づきに関するテキストマイニングによる分析 田中共子・奥西有理 共著 岡山理科大学社会文化科学研究科紀要
2021/05/Impact of Gaming Simulation of Garbage Classification on Foreign Residents in Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/Joint Author/The Educational Review, USA
2021/03 英語教員養成課程学生の英語学習目的と教授内容に関する認知―新学習指導要領との親和性分析 藤城孝輔・奥西有理 共著 岡山理科大学教育実践研究
2020/12 多文化メンバーとの国際教育活動を通した日本人大学生リーダーの関係性認知―多様性理解に基づく関係への発展可能性 奥西有理 単著 多文化関係学
2020/11/Awareness of International Students after Short-Term Intercultural Contact with Japanese Students: A Narrative Analysis of Dialogues with a Linguistic and Cultural Mediator/Yuri Okunishi; Kosuke Fujiki/Joint Author
2020/07/Re-acculturation of Chinese Returnees after Study in Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/Japanese Journal of Applied Psychology
2020/01 21世紀に求められる資質・能力とPISA調査による測定―PISA2018グローバル・コンピテンスの概念と測定を中心として 奥西有理、谷口弘一 岡山理科大学紀要
2019/03/Practice of Foreign Language Education to Promote Understanding of Japanese Culture/Yuri Okunishi
2019/02/Fostering Intercultural Communication Competence through Foreign Language Education/Yuri Okunishi
2018/03 アカデミック英語能力習得を可能にする内容言語統合学習教育の実践-4つのCに基づいたCLILカリキュラムの構築- 岡山理科大学教育実践研究
2018/03 学生の積極的な英語発信能力を涵養する英語コミュニケーションファシリテーターの導入 香ノ木隆臣、地村彰之、奥西有理、オハロランジェーン 教育実践研究
2018/03 教室英語表現集-専門英語・クリル教授法での利用- 岡山理科大学教育実践研究
2018/02 中等英語教育における異文化理解教育実施可能性の検討-検定教科書における文化多様性とグローバルイシューに関する分析- 岡山理科大学紀要第53号B
2017/08 在日ムスリム留学生の異文化滞在に伴う困難の変容-国立大学理工系学生5名の2年間を振り返る事例分析- 中野祥子・田中共子・奥西有理 異文化間教育
2017/05 国際キャリアに就く中国系人材の日中文化認知と調整 移民政策研究
2016/12 日本人学生における異文化シミュレーションから想起された言語文化に関する葛藤体験―共感的異文化理解概念形成に向けた分類- 岡山理科大学紀要第52号B
2016/01/Sociall Skills of International Students in Japan/Tomoko Tanaka, Yuri Okunishi/Japanese Psychological Research
2015/09/Identifying contrasting Chinese and Japanese cultural values: Implications for intercultural youth education/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka, Hongru Tian, Yutian Bai/Open Journal of Social Sciences
2015/03/A Trend of Research Related to Cross-cultural Adaptation of Muslim Students in Japan
2015/03/Difficulties of Social Life of Muslim Students in Japan
2014/00/Interpersonal Behavioral Difficulties of Muslim students in Japan during Intercultural Contact situations/Sachiko Nakano, Yuri okunishi, Tomoko Tanaka/Progress in Asian Social Psychology Series Vol. 10
2013/12 短期ホストファミリー体験における異文化に関する学びの構造:AUC-GS学習モデルを用いた認知行動的反応の分析 奥西有理・田中共子・井上由布子 岡山理科大学紀要第49号B(人文・社会科学)
2013/10 工学研究科における国際化推進の取り組み 池道彦、戸田保幸、奥西有理、出口朋美、市村真希 テクノネット
2013/07/Formation of Cross-cultural Relationships with International Students: An Analysis of the Cognitive and Behavioral Strategies Adopted by Homestay Families in Rural Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/Towards Social Harmony: A New Mission of Asian Social Psychology (Progress in Asian Social Psychology Series Vol.9)
2013/03 地域国際交流の場におけるホストファミリーの異文化接触対応スタイル:自然発生的な文化学習類型の探索 奥西有理・田中共子 質的心理学研究
2013/03 理工系学生の国際力はどのように向上するのか?:潜在的グローバル人材の育成に関する実証研究 奥西有理・出口朋美・市村真希・池道彦 大阪大学留学生センター研究論集:多文化社会と留学生交流
2012/12 中国人留学生との対人交流における日本人ホストの異文化性認知 奥西有理 留学生教育
2011/12 日本人学生が在日留学生の友人に期待する行動:異文化間ソーシャルスキルの実践による異文化間対人関係形成への示唆 田中共子、畠中香織、奥西有理 多文化関係学
2011/07/Social Skills and cross-cultural adaptation of international students in Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/Individual, Group and Cultural Processes in Changing Societies (Progress in Asian Social Psychology Series Vol.8)
2010/11 中国人ホストにおける日本人留学生との異文化接触:AUC-GS学習モデルに基づく異文化への認知と対応の整理 奥西有理・田中共子 岡山大学社会文化科学研究科紀要30号
2009/12/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka
2009/03 工学研究科における米国夏期研修の取組み:グローバル社会で活躍できるサイエンティストの育成 奥西有理・黒田千晴・藤田清士・東條加寿子 大阪大学留学生センター研究論集:多文化社会と留学生交流
2009/00 大阪大学工学部・工学研究科の海外夏期英語研修への挑戦 藤田清士、森本健志、奥西有理、池道彦、原島俊 生産と技術
2008/12/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka
2008/11 ホストの異文化接触に関する研究課題の展望:ゲストとの交流と関係性についての実証的研究 奥西有理・田中共子 岡山大学大学院社会文化科学研究科紀要 24号
2007/11 ホストのソーシャルスキル学習セッションに関する研究ノート:予備的セッションの実施 奥西有理・田中共子 岡山大学大学院社会文化科学研究科紀要26号
2005/11/Cultural Awareness through Task-based Orientation for Homestay Programs/Eiko Nakamura, Yuri Okunishi/The Japan Association for Language Teaching Conference JALT 2005 Sharing Our Stories Proceedings: Of Global Importance for Learners and Teachers
Collapse The View
MISC
 
Bibliography
2024/03 異文化間ソーシャルスキル研究の最前線―国際化時代に求められる対人関係技能とは 田中共子(編著) 共著
2015/02 Learning of Practical Grammar from VOA English 読解力向上は基礎文法から -自然科学をVOAで読む- 共著 英宝社
Conference
2024/06/23 在日留学生の異性との関わりにおける対人行動上の困難と対処 田中共子・奥西有理 異文化間教育学会第45回大会
2024/06/21 外国人児童・生徒との接触による異文化対応力の変容 奥西有理 国際教育研究所定例研究会
2022/12/03 外国人児童生徒との日常的接触が日本人児童生徒のグローバルコンピテンスの開発に与える影響 奥西有理 移民政策学会冬季大会
2021/08/21 在台湾日本人留学生のソーシャルスキルの検討 田中共子・奥西有理 第26回留学生教育学会年次大会
2019/11/13/The acquisition of intercultural collaboration skills by Japanese students: A case study of leaders in short-term volunteer projects/Okunishi, Yuri/2019 IAIE (International Association for Intercultural Education) Conference
Show All(44 Line)
2019/06/Steering Future Teachers to the Mastery of English as a Lingua Franca/Tomoki Fujii, Takumi Kirita, Yuri Okunishi/The 17th Asia TEFL International Conference and The 6th FLLT International Conference
2018/10/Ahead in technology, behind in language skills: English teachers` experiences with Japanese science students/Jane O'Halloran, Yuri Okunishi, Yoko Maekawa./VietTESOL International Convention 2018
2018/06/Re-acculturation of Chinese Returnees Experiencing Overseas Study in Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka, Hongru Tian/2018 International Congress of Applied Psychology
2018/06 教職養成課程学生の考えるムスリム児童との異文化共生方法 奥西有理 日本国際理解教育学会第28回研究大会
2018/03 アカデミック英語能力の習得を可能にする内容言語統合学習(CLIL)の実践 前川洋子、奥西有理 言語教育エキスポ2018
2017/10 教職課程大学生による外国語学習の動機づけ理論の評価-中等英語教育における具体的想定に関する分析- 奥西有理 日本教育心理学会第59回総会
2016/10 短期海外異文化体験を通して獲得できるグローバル感覚とは?-英語圏A国と途上国B国への派遣事例の対比的検討- 奥西有理 多文化関係学会第15回年次大会
2015/11 在日ムスリム留学生の異文化適応スタイルー2年後の振り返りにみる渡日後の変化に関する認知― 中野祥子、田中共子、奥西有理 多文化関係学会第14回年次大会
2015/11 日中大学生の労働観に関する比較文化的検討 奥西有理、田中共子、シミッチ山下ミラ 多文化関係学会第14回年次大会
2015/09/Identifying contrasting Chinese and Japanese cultural values: Implications for intercultural youth education/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka, Hongru Tian/The 2nd International Conference on Educational Psychology and Applied Social Psychology
2014/11 日中大学生における概念理解の国際比較―「競争」と「国際化」の捉え方― 奥西有理、田中共子 多文化関係学会第13回年次大会
2014/07/Interpretations by Chinese College Students of Distinctively Chinese Traits Potentially Leading to Cross-cultural Conflict: Toward a comparative study with Japanese Youth /Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/The 28th International Conference of Applied Psychology
2013/10 中国人祖父母の育児滞在をめぐる日中異文化葛藤と心理的変容:国際家族の家庭内規範に関する微視的分析 奥西有理・田中共子 多文化関係学会第11回年次大会
2013/10 中国系日本人女性による文化的差異の認知と調整方法:日中文化メディエート手法開発への示唆 奥西有理 多文化関係学会第12回年次大会
2013/10/異文化接触場面における困難とその対処からみた在日ムスリム学生の異文化適応スタイル/Sachiko Nakano, Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/多文化関係学会第12回年次大会
2013/08/Interpersonal Behavioral Conflict of International Muslim Students in Japan in Intercultural Contact Situations/Sachiko Nakano, Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/The 10th Conference of Asian Association of Social Psychology
2013/08 在日ムスリム留学生の異文化適応:異文化接触場面における異文化葛藤への対処の観点から 中野祥子、奥西有理、田中共子 日本質的心理学会第10回大会
2013/07 日中の個人間における意思疎通:実証研究から理論化へ向けて 奥西有理 2013年多文化関係学会中国・四国地区研究会
2013/06 短期ホストファミリー体験における異文化対応に関する学びの構造:AUC-GS学習モデルを用いた分析 奥西有理、田中共子 異文化間教育学会第34回大会
2012/09 日本人大学生による日本的ソーシャルスキルの実施と適応:在日留学生の対人行動における文化間距離の対比的集団として 田中共子・奥西有理 日本心理学会第76回大会
2012/06 中国系ニューカマーの留学と就労体験を通した心理的葛藤と行動変容―日中文化差の調整過程をめぐる分析 奥西有理 異文化間教育学会第33回大会
2011/11 中国人留学生の日本文化取り入れ行為における文化的気づきと異文化変容 奥西有理 日本質的心理学会第8回大会
2011/11 日本人ホストと中国人ゲストは異文化接触をどのように受け止めたか 奥西有理 日本質的心理学会第8回大会 大会準備委員会企画シンポジウム:文化の生成と変容の最前線
2011/10 理工系学生の文化学習はどのように進むのか?―潜在的グローバル人材への異文化トレーニングに関する予備的調査 奥西有理、出口朋美、藤田清士、池道彦 異文化コミュニケーション学会第26回大会
2011/07/Relations among acculturation attitudes in Koreans residing in Japan (Zainichi Koreans), the diaspora and mental health/Junghee Lee, Tomoko Tanaka, Yuri Okunishi/The 9th Conference of Asian Association of Social Psychology
2011/07/The formation of cross-cultural relationship with international students:Analysis of cognitive and behavioral strategies adopted by Japanese homestay families in rural Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/The 9th Conference of Asian Association of Social Psychology
2010/07/The coping styles of Japanese host families in cross-cultural contact with international students: Identifying a typology on the basis of the AUC-GS Learning Model/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/The 27th International Conference of Applied Psychology
2009/12/Social Skills Performance of International Students in Japan/Tomoko Tanaka, Yuri Okunishi/The 8th conference of Asian Association of Social Psychology
2009/12/Social skills and cross-cultural adaptation of international students in Japan/Yuri Okunishi, Tomoko Tanaka/The 8th conference of Asian Association of Social Psychology
2009/09/Research journal paper writing via genre-based analysis: Learning how to communicate effectively in a global scientific community/Kazuko Tojo, Kiyoshi Fujita, Yuri Okunishi, Judy Noguchi/大学英語教育学会(JACET)第48回全国大会
2009/09 中国人ホストファミリーにおける日本人学生との異文化葛藤の認知と対処 奥西有理、田中共子 日本質的心理学会第6回大会
2009/08 異文化適応における社会文化的適応と心理的適応 "Cultural Fit": A new perspective on personality and sojourner adjustment. Colleen Ward and Weining C. Chang からの示唆 奥西有理 2009年多文化関係学会中国・四国地区研究会
2009/05 日本人大学生における異文化葛藤の認知と対処:AUC-GS学習モデルの枠組みを用いた類型化の試み 奥西有理、田中共子 異文化間教育学会第30回大会
2008/11 在日留学生における日本的ソーシャルスキルの実施度と日本人との友人関係:留学生と日本人学生のペア調査から 奥西有理・芦刈直子・田中共子 日本社会心理学会第49回大会
2008/10 日本人大学生における多文化間対人関係の捉え方:AUC-GS学習モデルの枠組みに基づく整理 奥西有理、田中共子 多文化関係学会第7回年次大会
2008/06 日本人ホストにおける異文化葛藤の捉え方と対応のパターン:地域の国際交流活動におけるホストファミリーの場合 奥西有理、田中共子 異文化間教育学会第29回大会
2007/09/Social support needs of international students in Japan: How can international students be culturally supported by Japanese students?/Yuri Okunishi/The 3rd Asian Congress of Health Psychology 2007 Round Table D: Social Support
2007/08 地域の留学生受け入れボランティアにおける異文化交流能力に関する事例的研究 奥西有理、田中共子 留学生教育学会第12回研究大会
2005/10/Noticing Gaps in Cross-cultural Understanding/Eiko Nakamura, Yuri Okunishi/The Japan Association for Language Teaching 2005 the 31st conference
Collapse The View
Works
 
Competitive research funds
グローバル人材の異文化間ソーシャルスキル-フロンティア留学の適応支援へ向けて 科学研究費補助金
2022/04/01 2025/03/31 外国人児童生徒との日常的接触を通したグローバル・コンピテンスの発達に関する研究 科学研究費補助金
2017/04 2021/03 グローバル共生を可能にする英語教育―共感的異文化理解の概念化と検証 科学研究費補助金
2015/04 00 異文化滞在者のソーシャルスキル学習-異文化間健康心理学の開発を志向した学際的研究 科学研究費補助金
2013/04 2015/03 相互理解を促す日中異文化間コミュニケーションの探索 -葛藤発生と融和の微視的分析 科学研究費補助金
Show All(6 Line)
2010/04 2012/03 日中異文化交流における葛藤発生メカニズムの解明と介入教育手法の開発 科学研究費補助金
Collapse The View
Contributions
 
Patents
 
Other Research Achivements
 
Educational Improvement Achievement
 
On-campus Conference Management
2018/04 2019/03 紀要委員
2018/04 キャリア形成委員
2016/04 2018/03 入試広報委員
Off-Campus Operations
2023/04 学会 多文化関係学会 理事 学会誌編集委員長
***
***
***
Off-campus Conference Management
***
***
***
***
Social Contribution