Academic Thesis

Basic information

Name Honge Shinji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code R000032144
researchmap agency Okayama University of Science

Title

The Position of the Japanese Eigyo's in Comparison with Marketing & Sales

Bibliography Type

Joint Author

Author

本下真次・佐藤善信

Summary

日本における「営業」に相当する英語は存在しない。営業という言葉には, マーケティングと販売の意味が含まれており, 日本の営業の特徴は, 所属企業内と顧客企業内の関係部署, さらにはその先の顧客との調整を通じて, 多くの顧客価値を共創し, その価値を社内外で共有するところにある。本稿では, 日本の営業の性格を明らかにするために, 日本のマーケティング活動に多大な影響を与えた米国でのマーケティングと販売との関係について考察し, それとの比較で日本の営業(概念)の性格を明らかにしてゆく。

Magazine(name)

Business & accounting review

Publisher

Volume

Number Of Pages

17

StartingPage

33

EndingPage

50

Date of Issue

2016/06

Referee

Not exist

Invited

Not exist

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

ISSN

DOI

NAID

PMID

URL

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID