Researcher Information
Teacher Basic Information
Teacher Information
Other Affiliation
Academic Background
Career
Academic Society and Social Activity
Reward
Teaching Experiences
Thesis Advising
Teacher Activity Information
Field of Research
Research Keyword
Academic Thesis
MISC
Bibliography
Conference
Works
Competitive research funds
Contributions
Patents
Other Research Achivements
Educational Improvement Achievement
On-campus Conference Management
Off-Campus Operations
Off-campus Conference Management
Social Contribution
Basic information
Name
Honge Shinji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
R000032144
researchmap agency
Okayama University of Science
Teacher Basic Information
Teacher Information
Full-Time Teacher
Other Affiliation
 
Academic Background
2012/09/2018/08/Kwansei Gakuin University/Institute of Business and Accounting/Advanced Management
2005/04/2007/03/Kwansei Gakuin University/Institute of Business and Accounting
1996/04/2000/03/Kwansei Gakuin University/School of Humanities/department of Japanese Literature
Career
2021/11/Okayama University of Science/Department of Management
2021/10/Kyoto Kacho University
2020/04/Kwansei Gakuin University/Organization for Worldwide Collaboration
2017/06 株式会社コトバノミカタ 共同創業者・取締役
2018/04/2019/06/Cookbiz Co.,Ltd.
Show All(8 Line)
2017/04 2018/03 特定非営利活動法人宝塚NPOセンター 伊丹市立市民まちづくりプラザ 副施設長
2000/04/2017/03/Daishinsha Inc.
2010/04/2016/03/Kwansei Gakuin University/Institute of Business and Accounting Business School
Collapse The View
Academic Society and Social Activity
2023/03 日本広報学会
2015/06/Global Sales Science Institute
2014/04/Japan Society of Marketing and Distribution
2012/11/Japan Marketing Academy
Reward
2019/10 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2019 ベストポスター賞
2019/01 経済産業省 女性起業家応援プロジェクト第5回LED関西 ファイナリスト(代表者)
2016/11 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2016 ベストポスター賞
2015/11 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2015 ベストポスター賞
2014/09 九州大学ビジネススクール QBSビジネスプランコンテスト2014 最優秀賞
Teaching Experiences
Advanced Marketing/Okayama University of Science
Advanced Global Management/Okayama University of Science
International Marketing/Okayama University of Science
Management Strategy/Okayama University of Science
Retail Marketing/Okayama University of Science
Show All(53 Line)
Sales Theory/Kyoto Kacho University
Japanese Corporate Culture/Kwansei Gakuin University
Eigyo Strategy (Japanese sales and Marketing Style)/Kwansei Gakuin University
2024 マネジメント研究方法特論 岡山理科大学
2024 経営戦略 岡山理科大学
2024 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2024 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2024 国際経営 岡山理科大学
2024 グローバル経営特論 岡山理科大学
2024 イノベーション・ラボⅠ 岡山理科大学
2024 卒業研究Ⅰ 岡山理科大学
2024 卒業研究Ⅱ 岡山理科大学
2024 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2024 特別研究 岡山理科大学
2023 消費者教育 京都華頂大学
2023 経営学総論 京都華頂大学
2023 ベンチャービジネス論 岡山理科大学
2023 イノベーション・ラボⅡ 岡山理科大学
2023 卒業研究Ⅰ 岡山理科大学
2023 卒業研究Ⅱ 岡山理科大学
2023 消費者教育 京都華頂大学
2023 マネジメント研究方法特論 岡山理科大学
2023 経営戦略 岡山理科大学
2023 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2023 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2023 国際マーケティング 岡山理科大学
2023 グローバル経営特論 岡山理科大学
2023 イノベーション・ラボⅠ 岡山理科大学
2023 卒業研究Ⅰ 岡山理科大学
2023 卒業研究Ⅱ 岡山理科大学
2023 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2023 特別研究 岡山理科大学
2022 プロジェクト研究 岡山理科大学
2022 プロジェクト研究 岡山理科大学
2022 ベンチャービジネス論 岡山理科大学
2022 イノベーション・ラボⅡ 岡山理科大学
2022 卒業研究Ⅱ 岡山理科大学
2022 経営戦略 岡山理科大学
2022 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2022 基礎教養ゼミナール 岡山理科大学
2022 マーケティング特論 岡山理科大学
2022 国際マーケティング 岡山理科大学
2022 グローバル経営特論 岡山理科大学
2022 イノベーション・ラボⅠ 【金34】 岡山理科大学
2022 マネジメント研究方法特論 岡山理科大学
2022 卒業研究Ⅰ 岡山理科大学
2022 卒業研究Ⅱ (春) 岡山理科大学
2022 特別研究 岡山理科大学
Collapse The View
Thesis Advising
2023/1
2023/8
2022/4
Teacher Activity Information
Field of Research
Humanities & Social Sciences/Business administration
Humanities & Social Sciences/Commerce
Research Keyword
国際経営
マーケティング
営業
事業変革
経験学習
Academic Thesis
2024/07/Educating the Mindsets and Skills of "Osekkai" Sales Experts/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/Joint Author
2024/06/Possibility of practicing Effectual Selling by non-salespersons/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/Joint Author/Lecture Notes in Computer Science
2023/11 マーケティング研究及び実践におけるオートエスノグラフィーの可能性 本下真次 日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス・プロシーディングス
2023/06/The influence of the "otherish" behaviors on the practice of effectual selling/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/Proceedings of the Global Sales Science Institute Annual Conference 2023
2022/11 ダイバーシティ・チームにおけるコミュニケーションの課題:グローバル・デザインファームのインターナル・マーケティングを中心に 本下真次・竹村明里 共著 日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス・プロシーディングス
Show All(17 Line)
2022/06/A case study of the birth, adaptation and evolution of the global standard sales process management "The Model"/Shinji Honge/Global Sales Science Institute Conference2022 proceedings
2022/03/A Study of Management Theory Practice in the Business Transition of a Venture Firm: Action Research on Kotobanomikata's "Kanji Character Ameka-chan"/OUS Management and Data Science
2021/05 環境変化に適応する農家のレジリエンス:有田みかんの事例分析 本下真次・平岩英治 共著 日本商業学会第71回全国研究大会プロシーディングス
2020/12 日本のテレワークにおけるインターナル・マーケティングに関する研究 平岩英治・本下真次 共著 日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス・プロシーディングス
2020/09 有機農業の浸透における生産者、消費者、流通の連携に関する研究 本下真次・片桐新之介・平岩英治・佐藤善信 共著 日本商業学会第70回全国研究大会プロシーディングス
2019/10/A Study of the Potential Penetration of Cause Related Marketing in Japan/Joint Author/Japan Marketing Academy Conference Proceedings
2018/06/Peculiarity of the Japanese Eigyo : Comparison with the Organization of Marketing in U.S.A/Joint Author
2018/06 営業の経験学習がビジネスキャリアに与える影響についての考察(博士学位論文) 本下真次 単著
2016/06/Comparison of “Eigyo” in Japan with Marketing & Sales/Shinji Honge, Yoshinobu Sato/Joint Author/Global Sales Science Institute Conference2016 proceedings
2016/06/The Position of the Japanese Eigyo's in Comparison with Marketing & Sales/Joint Author/Business & accounting review
2015/06/RELATIONSHIP BETWEEN SALES STYLES AND CUSTOMER VALUE CREATED BY “EIGYO”/Masayuki Takigawa, Takashi Kawashima, Kazuhiro Noborisaka, Toshihiro Ueda, Shinji Honge, Kotaro Mukai, Hozumi Waki
2007/09 クリエイターのモチベーションマネジメント(修士学位論文) 本下真次 単著 経営戦略研究
Collapse The View
MISC
2018/11/Shonindo - The Soul of Japanese Sales and Marketing
2014/05 山崎農業公園:観光型ぶどう園への取り組みによる経営革新 本下真次 関西MBA学生フォーラム事前配布ケース
Bibliography
2022/03/Japanese Marketing : Resonance and Co-creation Between Theory and Practice/Coeditor/Kwansei Gakuin University Press
2010/04 顧客価値創造型営業への進化 : 新たな営業戦略の論理と実践 中西正雄
登坂一博 分担執筆 ジェイティービー能力開発
Conference
2024/06/30/Possibility of Practicing Effectual Selling by Non-salespersons/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/HCI International 2024
2024/06/07/Educating the Mindsets and Skills of "Osekkai" Sales Experts/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/Global Sales Science Institute Conference2024
2023/11/14 社会を善くする営業 本下真次 大学コンソーシアム岡山 吉備創生カレッジ
2023/10/29 マーケティング研究及び実践におけるオートエスノグラフィーの可能性 本下真次 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2023
2023/07/08 経営学者が経営するということ 本下真次 第191回 起業の鉄則塾
Show All(29 Line)
2023/06/10/The influence of the "otherish" behaviors on the practice of effectual selling/Shinji Honge, Chizuru Taniguchi/Global Sales Science Institute Conference2023
2023/03/18 続:サービスとしての営業 本下真次 日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト合同研究会
2022/11/28 経営学部課題解決型学習 イノベーション・ラボのご紹介とご参画のお誘い 鷲見哲男, 渡辺圭史, 本下真次, 林 恒宏, 安井正也 岡山理科大学 OUSフォーラム2022
2022/10/22 問題が起きた時の対処方法 本下真次 TES(繊維製品品質管理士)勉強会
2022/10/16 サービスとしての営業 本下真次 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022
2022/10/16 ダイバーシティ・チームにおける コミュニケーションの課題:グローバル・デザインファームのインターナル・マーケティングを中心に 本下真次, 竹村明里 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022
2022/09/15 スタートアップのための営業戦略 本下真次 ももたろう・スタートアップカフェセミナー
2022/08/24/Japanese Consumer Behavior/Shinji Honge/Startup Terrace
2022/06/10/A case study of the birth, adaptation and evolution of the global standard sales process management "The Model"/Shinji Honge/Global Sales Science Institute Conference2022
2021/12/19 ベンチャー企業の事業転換期における経営理論実践に関する考察 本下真次 日本商業学会 第11回全国研究報告会
2021/05/30 環境変化に対応する農家のレジリエンス:有田みかんの事例分析 本下真次
平岩英治 日本商業学会 第71回全国研究大会
2020/10/18 日本のテレワークにおけるインターナル・マーケティングに関する研究 平岩英治
本下真次 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2020
2020/09/19 有機農業の浸透における生産者、消費者、流通の連携に関する研究 本下真次
片桐新之介
平岩英治
佐藤善信 日本商業学会 第70回全国研究大会
2019/10/20 日本におけるコーズ・リレーテッド・マーケティングの浸透可能性に関する研究 平岩英治
本下真次
相島淑美
佐藤善信 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2019
2019/10/20 ベンチャー企業の新商品導入広報の営業成果に与える影響についての一考察:株式会社コトバノミカタ「読書感想文が,よく書ける原稿用紙。」事例 本下真次 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2019
2019/02/23 おもてなしと営業 本下真次 日本マーケティング学会 第87回マーケティングサロン
2016/10/16 日本営業のグローバ ル・レベルからの注目:本年6月英国バーミンガムで開催されたGSSI(Global Sales Science Institute)からの示唆 瀧川雅行
脇穂積
向井光太郎
登坂一博
本下真次
上田利博 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2016
2016/06/03/Comparison of“Eigyo” in Japan with Marketing & Sales/Shinji Honge
Yoshinobu Sato/Global Sales Science Institute Conference2016
2016/03/25 日本におけるマーケティングと営業の関係進化に向けて 上田利博
向井光太郎
本下真次
佐藤善信 日本マーケティング学会 第4回顧客価値創造型営業戦略研究報告会
2015/11/29 営業スタイルと顧客価値創造との関係性の理論的フレームワーク構築への挑戦 登坂一博
瀧川雅行
脇穂積
上田利博
向井光太郎
本下真次 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2015
2015/06/13/RELATIONSHIP BETWEEN SALES STYLES AND CUSTOMER VALUE CREATED BY “EIGYO”/Masayuki Takigawa
Takashi Kawashima
Kazuhiro Noborisaka
Toshihiro Ueda
Shinji Honge
Kotaro Mukai
Hozumi Waki
2015/03/26 営業研究の新たな可能性 登坂一博
本下真次
佐藤善信 日本マーケティング学会 第2回顧客価値創造型営業戦略研究報告会
2014/11/15 なぜ、営業担当者は読書や経験から成長できないのか 本下真次 日本商業学会関西部会
2024/10/13 産学連携推進における連携協定締結の可能性:大学の広報効果の観点から 本下真次・林恒宏 マーケティングカンファレンス2024
Collapse The View
Works
 
Competitive research funds
2016/04/01 2019/03/31 おもてなしの価値共創視点からの研究:その源流と現代型への進化の解明 日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
Contributions
 
Patents
2018-02-13 意匠登録 本下瑞穂 特願2018-4447
2017-06-26 意匠登録 本下瑞穂 特願2017-13642
Other Research Achivements
 
Educational Improvement Achievement
 
On-campus Conference Management
 
Off-Campus Operations
2021/04/日本マーケティング学会/理事
2017/06/2018/05/伊丹市/男女共同参画推進委員
2012/11/日本マーケティング学会/マーケティングサロン委員
Off-campus Conference Management
 
Social Contribution