Academic Thesis

Basic information

Name Honge Shinji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code R000032144
researchmap agency Okayama University of Science

Title

Peculiarity of the Japanese Eigyo : Comparison with the Organization of Marketing in U.S.A

Bibliography Type

Joint Author

Author

佐藤善信・本下真次

Summary

本稿は日本の営業担当者の働き方を社内調整や顧客企業とのパイプ役と位置づけた前稿(本下, 佐藤2017)では分析することのできなかった問題を解明することを目的としている。その問題とは, 米国ではマーケティングが売る仕組みを作り,販売はその枠内で行動するのに対して, 日本では営業が上で説明したような広範な役割を演じているのはなぜなのか, また米国ではマーケティングと販売の対立が顕著であるが, 日本ではどのような状態で商品企画部と営業部が対立するのかという問題である。本稿では, その2 つの問題を明らかにすることができた。

Magazine(name)

ビジネス&アカウンティングレビュー

Publisher

Volume

Number Of Pages

21

StartingPage

21

EndingPage

36

Date of Issue

2018/06

Referee

Not exist

Invited

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

ISSN

DOI

NAID

PMID

URL

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID